Datum: 2010-10-01 Tid: 05:53:50

4

Dags att skriva igen alltså...


.

Nu hade jag denna gång tänkt ta mig i kragen* och ändra mitt ypperligt sarkastiska och ironiska sätt att skriva på och för en gångs skull vara seriös och ärlig och skriva om saker jag känner och tycker. Ta klivet från patetisk bloggare till storslagen författare!... eller nått sånt...typ...


I full enighet med detta så skrev jag under en 6 timmars bussresa (hem efter en fotbolls förlust, det var en jäkligt tung och seriös stämning på bussen så att säga) ihop en fruktansvärt tårdrypande och hjärtekramande berättelse om mina innersta tankar och känslor, så personligt och berörande att det skulle få Herta Müller att känna sig som en jävla krönikör på aftonbladet. Men av någon okänd anledning så kändes det inte riktigt rätt. Att lägga upp någonting så personligt och så kränkande av min egna emotionella inegritet på en blogg kändes fel... ett alldeles för stort blottläggande av mig själv... :O


Så jag gjorde ett nytt försök, jag började skriva på en samhällskritisk deattartikel ang det svenska valet och SD intåg i riksdagen, men hela den grejen kändes jäkligt uttjatad, och jag blev bara förbannad på att folk har "fel åsikter" (fel åsikter=inte samma åsikter som mig) så hade jag fortsatt på den texten så hade jag troligtsvis satt nått rekord i "yngst med hjärtattack", eller ännu värre, blivit engagerad och blivit... politiker...;)


Så efter att så fatalt ha misslyckats i mitt strävande mot nya höjder så har jag nu alltså släppt taget om min krage* (refferens till början) och åter igen fallit ned till nivån "patetisk bloggare"(fy fán).


Efter detta så kommer jag alltså denna gång fortsätta som tidigare att skriva om saker som inte berör nån för "femtio öre"(svenskar på hemmaplan fattar den passen, ni andra utbytesstudenter inser säkert inte ironin i det;)(om ni inte fattar det så berättar jag i nästa inlägg(typ runt jul nångång))).


Riktigt än kan jag dock inte skriva ett helt inlägg då jag har tre möjliga områden att skriva om, så säg till vilket som låter intresant, för mig kvittar det.
Alternativen är som följer:


-Nr.1: Bloggares patetiska självfixering samt ironin om att skriva om det på en blogg (+ en "räkna-ordet-JAG-i-texten-tävling" i slutet)


-Nr.2. Min fotbollstränares alkohol relaterade avstängning från skolan + hans återkomst till laget (+ möjliga-bestraffningar-vid-misslyckande-på-match/träning-bilaga "VI HAR HELA LISTAN!")


-Nr.3. Den Amerikanska "revolutionära" ungdomens engagemang i samhällsfrågor + opinion

(+ EXKLUSIV personlig intervjuv med mig själv om "Lögnerna och Tystnaden")




(Kul grej bara, läs första bokstäverna i varje stycke)


(PS Inlägget skrevs den 30 Sep)


Kommentarer
Postat av: Fass

Skriv om alla tre sakerna innan Jul ;) Du får ta dig i kragen och skriva lite oftare! Men ja nu ska vi inte klaga när vi väl fått ett inlägg tillslut! :D Och var det med mening det där med Nisser? Magiskt isåfall (tror dock inte det,(och gillar parenteserna))

2010-10-01 @ 17:00:30
Postat av: fridaiiiii

Håller med oliver. Men annars trean, den låter spännande!

2010-10-04 @ 00:57:27
Postat av: Daniel Nisser

haha oliver, jag döljer massor av kryptiska saker i mina texter;)

aah, jag borde väl kanske skriva om alla:/ kan ta och börja med trean då:)

2010-10-05 @ 04:52:38
URL: http://danielnisser.blogg.se/
Postat av: vilsenkusin

jag fattar inte... (finns bara en av dina kusiner som är så trög att den inte fattar - esteten)

2010-10-16 @ 12:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0